Singapore by night

27/8 17 – 28/8 17

Tilfældigt havde vi opdaget, at transitpassagerer i Singapore kan komme på en gratis tur ud i Singapore, hvis man har mere end 5 timer til næste afgang.

Så vi fandt stedet, hvor vi skulle melde os, og kom med på sidste aftentur. Det var velorganiseret med visa-ansøgning på stedet, samlet indrejse og ud i en ventende bus. Fantastisk tur ind til Singapore med guide og to stop,

et ved havnefronten, hvor vi så den berømte løve

samt lasershow på nogle spektakulære bygninger:

Det andet i Marine Garden med levende kunstige træer.

Her var koncert med lysshow i træerne.

Stor oplevelse, der varmt kan anbefales. Tilbage til lufthavnen til ny paskontrol og sikkerhedstjek, lidt aftensmad, inden afgang kl. 01.10 – denne gang viste det sig ganske fornuftigt, om bord på flyet fik vi et glas drikkelse, og så forventedes man at sove. Vi fløj med Silk Air til Cairns. Igen var der puder og tæpper, men kvaliteten af servering, inventar m.v. kunne langt fra måle sig med Singapore air selv om det er et datterselskab heraf. Igen blev der serveret morgenmad før landing og så var vi endelig i Australien, godt trætte. Vi fandt hotellet, fik sat baggagen af og skiftet til lettere beklædning,

og så gik vi lidt ned langs vandet til havnen,

hvor vi fik en god frokost før vi returnerede til hotellet og fik vores værelser og en velfortjent lur.