Kiel til Marselisborg

28/3 10 – 5/4 10

Efter en fredelig nat i Kiel var der kommet lidt mere vind. Vi havde læ på vej ud af kieler fjorden men da vi kom ud i Kieler bugt havde vi 10-12 m/s halvvind/agten for tværs. Vi fik sat nogle sejl og drønede derudaf med op til 9,5 knob. Vi kunne godt mærke, at det var en større og tungere båd, vi havde fået. Det va helt ukompliceret og forholdsvis fredeligt. Specielt inde i styrehuset.

Vi gik ind i Slien og besluttede at fortsætte til Kappeln hvor der ville være mere læ. Vi havde lidt problemer med at få lagt til mellem pælene med stævnen ind mod land, da der var en del sidevind, men efter et par forsøg lykkedes det.

Efter endnu en dejlig nat sejlede vi videre til Assens. I Assens fik vi besøg af venner og vores store børn, der havde passet hund og skole, mens vi havde været væk. Vi skulle jo vise den nye båd frem og på det tidspunkt boede vi i Flemløse, 12 km fra Assens.

Nogle dage senere sejlede vi til Fænøsund hvor vi fandt en ankerbøje og gik en tur i land på Fænø. Så fik vi også prøvet rib’en, der hang på daviderne bag på båden.

Næste dag sejlede vi så til slutdestinationen, Marselisborg, hvor vi havde havneplads.

• Knapt 700 sømil
  • 100 timers sejlads i alt
  • Længste stræk 2 1/2 døgn

Taskerne blev pakket og vi tog glade hjem til Fyn Et dejligt eventyr var slut, og nye ventede i horisonten.