Tre dage i Sydney

26/9 17 – 1/10 17

3 hele dage – de skal bruges godt.

Operahuset er naturligvis et must, så der startede vi med en times rundvisning. Det er jo sådan set en lidt sørgelig historie med et byggeri hvor budgetterne blev overskredet i voldsom grad, og arkitekt og bygherrer blev uenige. Til gengæld må man sige at bygningen er fantastisk. Den ligner ikke noget andet og lever op til at være noget særligt på et særligt – helligt – sted.

Eftermiddagen blev brugt på en to timers havnerundfart med boblevand, kaffe og kage. Det var en fin tur med en underholdende guide. Den bragte også inspiration til næste dags tur.

Trætte tilbage på hotellet – der var lidt længere at gå til operahuset end først forstået – brugte vi lidt tid på at undersøge hvordan vi kunne få et rejsekort.
Næste dag fik vi købt to og tog med tog og færge til Taronga Zoo.

Der var meget at se på, vi brugte hele dagen og nød at vi kun havde en kort gåtur hjem til sidst.

Sidste dag gik med et besøg i The Rocks.

Vi havde downloadet en app, som vi dog ikke var så imponerede af, heldigvis fandt vi et lille museum, der fortalte historien på en god måde. Vi tog tidligt hjem, så vi havde god tid til at pakke og rydde op.

Lørdag formiddag var vi klar til den lange tur hjem igen. Trætte nåede vi Aarhus søndag formiddag, godt hjulpet af tidsforskellen på 8 timer.